Søgemaskineoptimering

SEO

SEO betyder Search Engine Optimization – på dansk søgemaskineoptimering. Arbejdet med SEO består i at optimere ens hjemmeside, sådan så man har de rigtige søgeord og dermed har lettere ved at blive fundet i søgeresultaterne.

Søgemaskineoptimering sker over tid, så man ser ikke resultatet med det samme. Derudover er det også vigtigt at holde øje med placeringen på Google, da der hele tiden sker ændringer.

Søgemaskineoptimering skaber mere trafik og opmærksomhed mod jeres side, som fører til mere salg. Skal vi hjælpe jer?

Vi laver desuden også nyhedsbreve

SEO pyramiden

SEO-pyramiden:

Man deler SEO ind i forskellige områder ved hjælp af SEO-pyramiden. Man starter fra bunden og bevæger sig opad. Alle dele i SEO-pyramiden er vigtige for at få en god placering.

Teknisk SEO:
Det er vigtigt, at du har lav loading-tid og at dine billeder ikke er alt for store. Derudover er det enormt vigtigt, at din hjemmeside er nem at finde rundt på og undgå blindgyder. Unikt indhold – prøv at undgå at kopiere tekster fra andre hjemmesider. Det er desuden vigtigt, at have et SEO-venligt CMS-system.

Søgeordsoptimering:
Det er en god idé at tjekke hvilke søgeord der kunne være gode at bruge. Her hos Press On bruger vi professionelle redskaber til at finde de søgeord, som giver den rette mulighed for at blive fundet i søgeresultaterne. 

Onsite optimering:
Her gælder det om at optimere hjemmesiden med overskrifter, brødtekster og billedtekster. Struktur er enormt vigtigt ved onsite-optimering, så de forskellige sider er nemme at finde rundt på. Interne links hører også under onsite-optimering. 

Offsite optimering:
Herunder hører eksterne links til. Eksterne links kan deles op i to kategorier:

  • Aquired links: Her hører de links til du selv har skaffet. Det kan være samarbejdspartnere, artikler, sponsorater og lignende. 
  • Earned links: Her hører de links til du har gjort dig fortjent til. Det kan være undersøgelser, nyheder, værktøjer og lignende.